Mobilitás csomag vissza az alapvonalra!!! Döntött az EP!
A mai napot várta szerintem a szállítmányozási szektor már jó ideje. A mai napi szavazás sorfordító lehetett volna a mobilitás csomaggal kapcsolatban, hiszen ma szavazott róla az EP.
Mindenkit érdekelt, hogy hogy alakul majd a vezetési- és pihenőidők, a kabotázs és persze a kiküldetési irányelv, a jövőben. Sajnos nem alakult sehogy!
A tegnapi vita során összecsaptak, nyugat és kelet Európa szállítmányozói érdekei. A vita elég hevesre sikeredett. De mindenki reménykedett, hogy a mai napon a több mint egy éves vitára és előkészítésre pont kerül, és ha az kedvezőtlen is egyes tagállamoknak, legalább el lehet indulni az elvárások értelmezése azok megfelelése irányába.
Sajnos mindenkinek csalódnia kellett. Az EP a mobilitás csomaggal kapcsolatban nem hozott döntést, csak újabb kétségeket ébresztett mindenkiben, és újabb hosszú, előkészítésről és újabb konszenzusról és újabb vitákról tudtak megállapodni, mikor a javaslat csomagot, újbóli átdolgozásra visszaküldte a TRAN Bizottságnak.
Így a csomag vissza került az alapvonalra, ahonnan indult. A TRAN Bizottságban is nagy vita előzte meg a szavazást, több érdekképviseletet, szállítmányozót, szakértőt hallgattak meg, hogy dönteni tudjanak, és döntöttek is, hosszú idő után. Most ezen jogalkotási procedúra előről kezdődik, sajnos!
Lassan az az érzésem, hogy a nyugat európai tagországok képviselői direkt szabotálják ezen csomag létrejöttét, amíg csak lehet, hogy a jelenleg érvényben lévő szabályozás addig maradjon érvényben amíg csak lehet, vagy amíg a kelet európai tagállamok el nem fogadják és nem ágálnak a számukra esetleg kedvezőtlennek mondott változásokkal kapcsolatban, és nem szavazzák azt meg.
A lényeg, hogy semmi sem változott egyelőre a vezetési- és pihenőidők, a kabotázs, és a kiküldetési irányelv kapcsán. Mindent úgy kell csinálni, mint eddig, és azon egyelőre nem kell változtatni.