A követeléskezelés árnyékában: A fuvarozási szektor a szakadék szélén

2024.10.01

A magyar fuvarozási szektor a gazdasági bizonytalanságok viharában hánykolódik, és a Tacho Center Kft. adatai szerint a helyzet egyre súlyosabb. A követeléskezelés iránti igény az egekbe szökött, tavalyihoz képest megháromszorozódott, míg a behajthatóság drámai módon, 80%-ról 50%-ra zuhant. A körbe tartozások pedig egyre nagyobb méreteket öltenek, kísértetiesen hasonlóan a korábbi gazdasági válság idejéhez, sőt, a Tacho Center Kft. szerint a helyzet most még súlyosabbnak tűnik.

A követeléskezelés rémálma

A fuvarozási szektorban a fizetési késedelmek és a behajthatatlan követelések mindig is jelen voltak, de a jelenlegi gazdasági klíma jelentősen felerősítette ezeket a problémákat. A Tacho Center Kft. adatai szerint a követeléskezelés iránti igény tavalyihoz képest megháromszorozódott, ami a szektorban uralkodó pénzügyi nehézségekre utal. A cégek egyre nehezebben tudják behajtani a jogos követeléseiket, ami komoly likviditási problémákhoz vezethet.

A behajthatóság visszaesése különösen aggasztó. Míg tavaly még a követelések 80%-át sikerült behajtani, ez az arány mostanra 50%-ra csökkent. Ez azt jelenti, hogy a fuvarozó cégek egyre nagyobb veszteségeket kénytelenek elkönyvelni, ami tovább rontja a pénzügyi helyzetüket.

A körbe tartozások ördögi köre

A körbe tartozások a fuvarozási szektorban mindig is komoly problémát jelentettek, de a jelenlegi helyzetben ezek a problémák még súlyosabbakká váltak. A cégek egyre nehezebben tudják kifizetni a saját számláikat, ami további fizetési késedelmekhez és behajthatatlan követelésekhez vezet. Ez az ördögi kör pedig egyre mélyebbre taszítja a szektort a válságba.

A Tacho Center Kft. szerint a körbe tartozások mértéke már most meghaladja a korábbi gazdasági válság idején tapasztaltakat. Ez a tendencia pedig tovább erősödhet, ha a gazdasági helyzet nem javul.

A hatékony fizetéskezelés a túlélés kulcsa

A Tacho Center Kft. szerint a hatékony és következetes fizetéskezelés elengedhetetlen a fuvarozó cégek túléléséhez. A gyors fizetés ellenőrzése és a késedelmes fizetések mihamarabbi kezelése segíthet a likviditási problémák megelőzésében.

Azonban a megelőzés még ennél is fontosabb. A Tacho Center Kft. hangsúlyozza, hogy a leendő partnerek előzetes ellenőrzése kulcsfontosságú a kockázatok minimalizálása érdekében. A cég szolgáltatásai segíthetnek a fuvarozóknak abban, hogy még a szerződéskötés előtt felmérjék a leendő partnerek pénzügyi stabilitását és fizetési hajlandóságát.

A Tacho Center Kft. a fuvarozók szolgálatában

A Tacho Center Kft. elkötelezett amellett, hogy segítse a fuvarozó cégeket a nehéz időkben. A cég szolgáltatásaival hozzájárulhat a kockázatok minimalizálásához és a pénzügyi stabilitás megőrzéséhez.

A Tacho Center Kft. szakértői csapata folyamatosan figyelemmel kíséri a piaci trendeket és a jogszabályi változásokat, hogy a lehető legfrissebb információkkal és tanácsokkal lássa el ügyfeleit. A cég célja, hogy a fuvarozók a lehető legjobban felkészüljenek a kihívásokra és sikeresen navigáljanak a gazdasági bizonytalanságok között.

A jövő kilátásai

A fuvarozási szektor jelenleg nehéz időket él át, de a Tacho Center Kft. bizakodó a jövőt illetően. A cég szerint a hatékony fizetéskezelés és a leendő partnerek előzetes ellenőrzése segíthet a fuvarozóknak abban, hogy túléljék a válságot és megerősödve kerüljenek ki belőle.

A gazdasági helyzet várhatóan javulni fog a következő években, ami kedvező hatással lesz a fuvarozási szektorra is. A Tacho Center Kft. bízik abban, hogy a szektor szereplői képesek lesznek kihasználni a lehetőségeket és újra növekedési pályára állítani vállalkozásaikat.

Források:

  • Tacho Center Kft. sajtóközlemény
  • Portfolio
  • G7

Írta: Kis-Petik Ferenc ügyvezető, Tacho Center Kft.